Keszthely

2018.05.19

A Bakonyszücsi rehabilitációnk hétvégéjén 11-en elbuszoztunk Keszthelyre megnézni a Festetics kastélyt, ami szintén felejthetetlen emlék lett mindannyiunk számára.

A főépületben a kastély lakóhelyiségeit, szebbnél szebb berendezési tárgyait, festményeit, s a hatalmas ebédlőjét láttuk. A jelenleg több mint 80 000 könyvtári egységet tartalmazó gyűjtemény számos ritkasággal büszkélkedhet. A számos, különböző stílusú értékes bútor mellett találkozhatunk Benczúr Gyula festményével, Stróbl Alajos szobrával, meisseni labdarózsás vázákkal és egyéb különlegességekkel.

A második részében a kocsi múzeum remekeivel, használati tárgyakkal ismerkedtünk.

A kiállítás anyagát nagyrészt a 18-19. század főúri életformájához kapcsolódó lóvontatású járművek gyűjteménye alkotja. A tervszerűen végzett restaurálási, felújítási munkáknak köszönhetően eddig 54 darabot (ebből 9 szánt) sikerült felújítani és a kiállítótérben történő elhelyezésre alkalmassá tenni. A kocsik és hintók jelentős része egy osztrák magángyűjtő, Werner Guster gyűjteményéből származik, aki felajánlotta őket a múzeumnak, így most már a Helikon Kastélymúzeum tulajdonában vannak. A további saját szerzemények mellett más múzeumoktól kölcsönzött tárgyak is láthatók.

Külön teremben kerülnek bemutatásra a témához szorosan kapcsolódó, különböző korokból származó fogatos felszerelések, szerszámok, valamint a lovagláshoz kapcsolódó eszközök: nyergek, kantárak, lovaglópálcák.

Ezután a vadászati kiállítást tekintettük meg. Külön termekben mutatták be az adott világrészek állatait. Amerika, Afrika, Európa stb. A termekben levő kitömött állatok mintha az eredeti lakóhelyükön lennének, olyan körülményeket biztosítottak a számunkra. Mintha egy dzsungelben lennénk, úgy éreztük magunkat. A számtalan kis és nagy állat látványa elkápráztatott mindenkit. Különféle medvék, farkasok, bölények és oroszlánok tekintélyt követelő pózolásban vettek körül minket. Az állathangok kavalkádja adta a zenei aláfestést hozzá.

A pálmaház eredetileg a kastély nagy méretű pálmái és dézsás növényei gondozására, úgy nevezett „növényszanatóriumként“ szolgált.

A trópusi és mediterrán növényvilág legszebb fajait bemutató gyűjteményes látványkertnek több célkitűzése és funkciója van. A látogatók betekintést nyernek távoli földrészek különleges, sok helyen már pusztulófélben lévő, védelemre szoruló növényvilágába. A ritkaságszámba menő virágcsodák mellett olyan haszonnövények is testközelben láthatóak, amelyeket, nap, mint nap használunk, de élőben jellemzően alig néhányan láttunk.

Fárasztó nap volt mögöttünk, de nagyon jól eső érzéssel indultunk vissza Bakonyszücsre, ahol még további 3 felejthetetlen napot töltöttünk el.

Képgalériánk megtekinthető ide kattintva.

Foglalkozások

Minden hónap harmadik keddjén 14 órától az Egri Civil Házban a 7-es nagyteremben.

3300 Eger, Bajcsy Zs. u. 9. (8-as csengő)

Szeretettel várunk minden érintett érdeklődőt!

A klub támogatója az Egri Kulturális és Művészeti Központ.

Elérhetőségek

Amazonok Klubja Eger

Levelezési cím:

Eger, Bolyki Tamás u. 11.

Rákbetegek Országos Szervezete

1122 Budapest, Ráth György u. 7-9.

Levelezési cím:

1126 Budapest, Böszörményi u. 20-22.

Hírek

Klubnap változás
A novemberi klubnap időpontja változik | 2019.11.08

Felhívom klubtagjaink figyelmét, hogy a november havi klubnap nem 19-én lesz megtartva, ... Olvass tovább

Kékestető
kirándulás | 2019.06.29

2019. július 2-án Kékestetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább

Galyatető
kirándulás | 2019.06.20

2019. június 25-én Galyatetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább