Egri vár

2018.06.19

2018. június 19-én az egri várba szerveztünk kirándulást, ahol egy kellemes délutánt töltöttünk el. Legelőször a Hősök Termébe mentünk. Ez a terem az 1552-es ostrom nagyjainak állít emléket. Az idegenvezető Dobó István síremlékét és életútját ismertette részletesebben. Elmondta, hogy Dobó nagyon jó vezetője volt az egri várnak, mert nem csak a harcokat irányította, hanem anyagilag is hozzájárult a sikerek eléréséhez. 72 éves korában halt meg. Dobóruszkán (Szlovákia) temették el, volt várának kápolnájában, itt csak sírjának élet nagyágú és hiteles fedőlapja található, amit Ferenc fia készíttetett. A teremben lévő szobrok csak jelképesek, hosszabban Dobó Katica szobráról beszélt. Megtudtuk, hogy ő egy nem létező személy volt – a szobor a hős egri nőket szimbolizálja. A falon egy névsor volt látható, kb. 300 névvel. Ezeket a neveket Tinódi Lantos Sebestyén jegyezte fel s így maradt meg az utókor számára.

A romkert felé haladva megálltunk az udvaron, ahol a vezetőnk a Püspöki Palotát mutatta be és ismertette, hogy még milyen ásatásokat, feltáró munkákat terveznek a várban elvégezni.

A romkertben – ami templomromokat takar – megnéztük Eger legkorábbi székesegyházainak alapjait. A megmaradt kőtöredékek a kazamatában vannak kiállítva ahová a Setét kapun keresztül jutottunk el.

Érdekes volt látni a székesegyház építésének, bővítésének szakaszait kronológiai sorrendben, valamint a vár teljes makettjét is.

A Bornemisszáról elnevezett Gergely bástyán átsétálva érkeztünk meg a vár földalatti rendszerébe, azon belül az ágyúterembe, majd onnan az aknafigyelő folyosóba, ami egy keskeny, 90 méter hosszú földalatti járat több aknafigyelő fülkével, megismerkedve annak funkciójával.

A folyosó végén ért bennünket a meglepetés, ugyanis ami századok óta be volt omolva, be volt robbantva, az fel van tárva, helyre van hozva és 2-3 év óta egy újabb csodálatos hosszú folyosó nyílt meg a látogatók előtt.

A meglepetés még fokozódott, amikor felmentünk egy lépcsőn és a „régi” egriek előtt jól ismert és kedvelt helyre az úgynevezett Török Kertbe jutottunk, ami nagyon szépen helyre lett állítva.

Itt ért véget tárlatvezetésünk, de elhatároztuk, hogy ismét eljövünk, mivel még nagyon sok látnivalóval (Kálvária domb, Gárdonyi sírja, stb.) ismerkedhetünk, nosztalgiázhatunk.

Képgalériánk megtekinthető ide kattintva.

Foglalkozások

Minden hónap harmadik keddjén 14 órától az Egri Civil Házban a 7-es nagyteremben.

3300 Eger, Bajcsy Zs. u. 9. (8-as csengő)

Szeretettel várunk minden érintett érdeklődőt!

A klub támogatója az Egri Kulturális és Művészeti Központ.

Elérhetőségek

Amazonok Klubja Eger

Levelezési cím:

Eger, Bolyki Tamás u. 11.

Rákbetegek Országos Szervezete

1122 Budapest, Ráth György u. 7-9.

Levelezési cím:

1126 Budapest, Böszörményi u. 20-22.

Hírek

Klubnap változás
A novemberi klubnap időpontja változik | 2019.11.08

Felhívom klubtagjaink figyelmét, hogy a november havi klubnap nem 19-én lesz megtartva, ... Olvass tovább

Kékestető
kirándulás | 2019.06.29

2019. július 2-án Kékestetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább

Galyatető
kirándulás | 2019.06.20

2019. június 25-én Galyatetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább