Bakonyszűcs

2019.03.18-03.25

Az idei Bakonyszücsi évadot a mi klubunk nyitotta. Pápán meglátogattuk a Bakonyszücsi Rehabilitációs otthon alapítójának dr. Bakos Tóth Márta néni sírját, koszorút és emlékező szalagot helyeztünk el. Nyugodjon békében.

Kirándulást szerveztünk Veszprémbe és Győrbe, felejthetetlen 1-1 napot töltöttünk el. Az egész héten nagyon szép időnk volt.

Időutazás a barokk korba- a királynék városába – Veszprémbe.

Egyik klubtagunk kérésére látogattunk el Veszprémbe. A Várhegy tetején felépült egyetlen utcából álló várnegyed a város több pontjáról is impozáns látképet mutat. A barokk Vár utca végén hatalmas méretű kettős szobor fogadja az ide látogatókat: Szent István és Gizella királynő alakja.  A mögöttük lévő kilátóról lehet gyönyörködni a városképben.
Itt alapította Gizella királyné az ország legrégibb püspöki székesegyházát. Az épület elpusztult, de román stílusú alapjai, gótikus szentélye és altemploma része lett a neoromán stílusú Szent Mihály-templomnak. A települést a királynék városának is nevezik. Gizella királyné, I. István felesége tette azzá, az ő nevéhez fűződik Magyarország első és legrégibb püspöki székesegyházának alapítása. A veszprémi püspököket illette meg a királynék koronázásának előjoga, ők viselték a királyné kancelláriájának hivatalát. Ott jártunkkor sajnos nem volt nyitva, így a belső részt nem tudtuk megnézni. A Tűztorony, ami a vár egyik középkori bástyájára épült, viszont a bátrabb klubtársaink figyelmét felkeltette és megmászták a közel 50 méteres magas lépcsősort.

Elhaladtunk a késő barokk Érseki Palota, valamint a Gizella kápolna mellett.

Majd a busz indulásáig még az újvárosi részen napoztunk a téren, sétáltunk, nézelődtünk, kellemesen töltöttük az időt.

A márciusi tavaszi szép időt kihasználva. újabb kirándulást ütemeztünk be, ezúttal Győr városába.  A város legismertebb épülete a Városháza.  A díszterme keddenként látogatható, de sajnos mi pénteken mentünk, így lemaradtunk a látogatásról. A sétáló utca a Baross út, barokk főtere a Széchenyi tér a város életének fontos színhelye. Ezen a téren láttuk az Apátúr házat, amelyben helytörténeti múzeum kapott helyett. Vendégfogadónak épült Lloyd épületet és a Vastuskós házat (a sarokerkély alatt álló fatuskóba az iparos legények egy-egy szöget vertek) is láttuk. Megjegyezni is sok volt a nevezetes épületek sora. A Bazilika sajnos itt sem volt nyitva, csak kívülről láthattuk az újjá épített templomot. A Bécsi kapu téren a látható Karmelita templom és a mellette üzemelő szálloda (ami egykor a Karmelita kolostor volt). A tér közepén láttuk a Kisfaludy Károly szobrát.  A Bécsi kapu tér legrégebbi épülete a Vár. A Mosoni Duna rakpartján sétálva áthaladtunk a Széchenyi és a Kossuth híd alatt, majd láthattuk a Mosoni Duna és a Rába folyók egyesülését. Nagyon gondozott sétány mellett díszágyúk sorát láttuk, ami a győriek kedvenc pihenő helye egyben. Kellemes élményekkel tértünk vissza Bakonyszücsre, ahol finom vacsorával vártak minket.

A kirándulásról készült képgalériánk megtekinthető itt.

Foglalkozások

Minden hónap harmadik keddjén 14 órától az Egri Civil Házban a 7-es nagyteremben.

3300 Eger, Bajcsy Zs. u. 9. (8-as csengő)

Szeretettel várunk minden érintett érdeklődőt!

A klub támogatója az Egri Kulturális és Művészeti Központ.

Elérhetőségek

Amazonok Klubja Eger

Levelezési cím:

Eger, Bolyki Tamás u. 11.

Rákbetegek Országos Szervezete

1122 Budapest, Ráth György u. 7-9.

Levelezési cím:

1126 Budapest, Böszörményi u. 20-22.

Hírek

Klubnap változás
A novemberi klubnap időpontja változik | 2019.11.08

Felhívom klubtagjaink figyelmét, hogy a november havi klubnap nem 19-én lesz megtartva, ... Olvass tovább

Kékestető
kirándulás | 2019.06.29

2019. július 2-án Kékestetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább

Galyatető
kirándulás | 2019.06.20

2019. június 25-én Galyatetőre kirándulunk. Találkozunk 8:20-kor az egri buszpályaudvaron. ... Olvass tovább